Op maandag gingen we opnieuw aan de slag met de krullenbol. Fiets en nu op papier.Rond de stickers tekenen we wielen van onze fietsSpaken in het wiel, een zadel, een stuur en twee pedalen.Juf, ik kan gewoon een fiets tekenen!Op dinsdag speelden we een spel met begrippen. Onder, boven, naast, in, op, voor, achter,tussen, …zelfs bij sommigen al links en rechts. In de namiddag gingen we wandelen. Op de terugweg stopten we even aan het grasveldje dicht aan de school. Luisteren met onze ogen toe naar de omgevingsgeluiden.Nadien speelden we nog even zakje leggen, niemand zeggen.
Op woensdag maakten we kennis met de BEE BOT.Opdracht van vandaag: Neem een kaartje, tel hoeveel blokken de BEE BOT naar het huis moet brengen, waar ga je bouwen?Als de BEE BOT klaar is komt hij terug naar het magazijn.FascinerendBEE BOT rijdt van zijn pad af.Opdracht ingeven. Naar boven, links, rechts en naar onder; Duw ook op het kruisje om het hoofd leeg te maken.Een voorbeeld van het kaartjeOp donderdag tekenden we allemaal een kindje.Op vrijdag logisch rangschikken van vier prenten. Wannes doet zijn jas aan!
Deze week stond het de ganse week in krullenbol thema. We gingen van start met het schilderen van een fietsvlag. Op dinsdag moesten enkele kleuters nog op controle bij de dokter. Geen wandeling! Van de Lees meer…
Spelen met de vriendjes in de klas. We maken een vriendjesschilderij. Kies een vriendje, schilder één handje geel en maak een afdruk. Van de handafdruk maakten we een prachtige giraf tussen de bomen. Een vrolijke Lees meer…
Samenwerken met de loose parts Buiten spelen in de zandtafel Spelen en knutselen in de klas We versierden onze kronen voor onze verjaardag. Met behulp van een patroon maakten we een giraf Bouwen met lego Lees meer…