Spaken in het wiel, een zadel, een stuur en twee pedalen.Juf, ik kan gewoon een fiets tekenen!Op dinsdag speelden we een spel met begrippen. Onder, boven, naast, in, op, voor, achter,tussen, …zelfs bij sommigen al links en rechts. In de namiddag gingen we wandelen. Op de terugweg stopten we even aan het grasveldje dicht aan de school. Luisteren met onze ogen toe naar de omgevingsgeluiden.Nadien speelden we nog even zakje leggen, niemand zeggen.
Op woensdag maakten we kennis met de BEE BOT.Opdracht van vandaag: Neem een kaartje, tel hoeveel blokken de BEE BOT naar het huis moet brengen, waar ga je bouwen?Als de BEE BOT klaar is komt hij terug naar het magazijn.FascinerendBEE BOT rijdt van zijn pad af.Opdracht ingeven. Naar boven, links, rechts en naar onder; Duw ook op het kruisje om het hoofd leeg te maken.Een voorbeeld van het kaartjeOp donderdag tekenden we allemaal een kindje.Op vrijdag logisch rangschikken van vier prenten. Wannes doet zijn jas aan!
Op maandag vierden we de 5e verjaardag van Alex. Speciaal voor zijn verjaardag had hij een mandje met wafels meegebracht. Een leuke link naar ons nieuwe thema, Roodkapje. Gelukkige verjaardag, Alex. Kleuters bouwden een bos Lees meer…
Maandag zijn we begonnen met onze gekke kippen. Hebben jullie al zo’n kippen gezien? Vierkantige-, driehoekige-, cirkelvormige of rechthoekige kippen?! Bij ons in De Wingerd dus wel! Een halve speelplaats vol. Nadien gingen we terug Lees meer…
Tijdens de jeugdboekenmaand ging het 5de leerjaar voorlezen in de giraffenklas. We wandelden samen naar de speeltuin. Onderweg stopten we om een verhaal te lezen of te beluisteren. De vijfdeklassers vonden het fijn om een Lees meer…