Op maandag gingen we van start in twee kleine kringen.
De ene groep schaduwspel. Groter als je dicht bij de lamp staat, kleiner vooraan? Boots de schaduw na. De andere groep speelden:” Hoort bij het boek of niet”. Krijgt kikker het hier warm van of niet? Past dit bij het boek of niet? Een spontane discussie! Fluo vestje hebben we nodig in de winter, zichtbaarheid! Maar krijgen we het hier warm van? Een t-shirt met korte mouwen, warm of koud? Lange mouwen is voor de winter?
We spiegelden met een muts en met duplo blokken.
Op dinsdag was het weeral feest in de klas. We vierden de vijfde verjaardag van Aaron! Gelukkige verjaardag.
We deden ook een experiment! Neem een bekertje, zoek een passend voorwerp en dan gieten we er water op. Wat zou er kunnen gebeuren? Bevriezen? Duurt dit lang?
Onze wekelijkse wandeling. Vandaag naar het park. Er lag nog een laagje sneeuw. We hoorden het kraken van de sneeuw onder onze voeten. We zagen ijs op de gracht. Maar vooral en zo spontaan. Voetsporen. Grote of kleine voetsporen, golfjes, sterretjes, wafels, vierkanten,….
Op woensdag maakten we een schaatsbaan net zoals kikker en eend. Maar WWWWW wat was het koud. Onze nieuwe klank!! Aan de lichttafel tekenden ze ook ijskristallen en versierden deze.
We bekeken ook ons experiment. Een fijn, dun laagje ijs en bij soms nog steeds gewoon water. Morgen gaan we nog eens kijken.
We kleurden ook onze schaatsers in. Deze zetten we donderdag op onze schaatsbaan.
Onze kleuters maakten ook ijskristallen. Patronen oefenen met prachtige resultaten. Ook onze klanken inoefenen. Worstjes van plasticine maken en zo onze klank vormen. We gingen ook meten met behulp van linking cubes en hiermee sneeuwkristallen maken.
Spiegelen met blokken, taart bakken met kinetisch zand, zonnestelsel tekenen, verteltafel “kikker in de kou”, sneeuwkristallen maken met wasspelden