Spaken in het wiel, een zadel, een stuur en twee pedalen.Juf, ik kan gewoon een fiets tekenen!Op dinsdag speelden we een spel met begrippen. Onder, boven, naast, in, op, voor, achter,tussen, …zelfs bij sommigen al links en rechts. In de namiddag gingen we wandelen. Op de terugweg stopten we even aan het grasveldje dicht aan de school. Luisteren met onze ogen toe naar de omgevingsgeluiden.Nadien speelden we nog even zakje leggen, niemand zeggen.
Op woensdag maakten we kennis met de BEE BOT.Opdracht van vandaag: Neem een kaartje, tel hoeveel blokken de BEE BOT naar het huis moet brengen, waar ga je bouwen?Als de BEE BOT klaar is komt hij terug naar het magazijn.FascinerendBEE BOT rijdt van zijn pad af.Opdracht ingeven. Naar boven, links, rechts en naar onder; Duw ook op het kruisje om het hoofd leeg te maken.Een voorbeeld van het kaartjeOp donderdag tekenden we allemaal een kindje.Op vrijdag logisch rangschikken van vier prenten. Wannes doet zijn jas aan!
Afgelopen week ontvingen wij een brief van de Sint. Hij was dringend op zoek naar nieuwe talenten voor zijn Pieten. Ze kunnen wat die Pieten , pakjes maken, pepernoten bakken, liedjes zingen, turnen, … maar Lees meer…
Maandag starten we met de verjaardag van Maxine te vieren. Zij werd vijf jaar. Gelukkige verjaardag, Maxine. Dinsdag vierden we een al een vroege verjaardag van Esmae. Zij zal op 19 juli vijf jaar worden. Lees meer…
Op maandag kwamen heel wat ridders en prinsessen in de Belgische driekleur naar de klas. Bouwen in de klas. En dan was het woensdag 19 juni. De laatste dag van ons “Ridder zonder billen” thema. Lees meer…