Deze week gingen we aan de slag met de soorten dino’s. Waar leefden ze? In de lucht, de zee of het water? Wat aten ze? We leerden van enkelen ook hun naam.
In verschillende groepen gingen we aan de slag. Hier is het groepje voor de lucht.
De zee
Hier maakten ze de bomen. De kleuters vertelden aan elkaar door hoe ze werkten. De te nemen stappen.
Bij de spuwende vulkaan tekenden de kleuters een dino met behulp van een sjabloon. We kregen hulp van een leerling van het zesde.
Wat een koele racebaan!
Natuurlijk kan de vulkaan ook niet ontbreken! Papier scheuren en dan met lijm een vulkaan knutselen. Niet altijd een favoriet!
We mochten ook nog eens met de M-Tiny spelen. Eerste stappen naar coderen.
We schilderden ook onze vulkaan
Met een stappenplan bouwden onze kleuters verschillende dino’s
De vliegende dino
Een vulkaan
Het ganse geheel
Een dinolandschap met fijn motorisch materiaal.
Onze nieuwe klank bij ons boek “Gigantosaurus” is de klank B. De kleuters hoorden ook bij de muziek elke keer de B bij de trommels. We stapten al door Reet echt als echte dino’s. Bij elke stap B,B,B,…. Op welke manier konden we de klank nog meer zichtbaar maken. Met ons eigen klas?
Ook in onze boekenhoek was er de klank B, b te vinden.
De letter B is de buik van de dino. Maak er iets moois van. Enkele resultaten.
Spelen met letters
Een matrix met plaatsbepalingen. Tussen, voor, achter, links, rechts, onder.
Bouwen met de grote blokken in de grote gang. Eerst alleen voor auto’s en dan voor de kinderen.